Idolhysteri!

Det känns som att halva Svergie följer Idol, och artisterna sjunger rakt in i våra hjärtan. Vi gråter, blir arga eller skriker av lycka när Johan Palm skriker fram "The winner takes it all" eller när Kevin Borg rockar loss till "Footlose". Visst, de är ju hur bra som helst, men någonstans går gränsen för hur hysteriska vi får bli.
Jag tror ni förstår att jag syftar på Anna Lisa i gårdagens show. Det blir bara för mycket, när man får andnöd och skriker sig hes, och inte ens kan svara på Peter Jihdes fråga: "Vad heter du?". Det blir bara pinsamt och jag tror vekligen hon ångrar sig idag när hon förstår att hon gjort bort sig för hela svenska folket.
Jag vet att nästan alla tonårsfjortisar i Sverige tycker Johan Palm är bra, men absolut inte så bra! Att sen Laila Bagge jämför honom med Beatles, är också ett steg i helt fel riktning. Det känns inte som att Beatles och Johan Palm är på riktigt samma nivå. Eller vad säger ni?

Personligen tycker jag att Kevin är helt outstanding, och kommer ta hem den här finalen lätt. Och det är fler än jag som tycker det. Man kan läsa idag i Kvällsposten att 75% av alla som röstat tycker att Kevin är den självklara vinnaren. Jag håller med fullständigt. Go Kevin!

Skönt att Johan åkte ut igår, så vi slipper fler pinsamma situationer. Jag tror Anders Bagge håller med mig, som nu efter ett antal veckor, äntligen, kan ta av sig skyddshörlurarna.

P.S. Ni som missade dramat. Kolla "Länkar" längre ner till höger och tycker på "Idol Anna Lisa"


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0