Rom dag 2

På fredagen vaknade jag och Emelie runt halv nio. Vi gjorde oss i ordning och gick sedan ner med restan av familjen för att äta en väldigt god frukost. Frukostbuffén var väldigt smarrig.
Därefter tog vi bussen in till city. Dagens planer var att besöka Fontana di Trevi och Spanska trappan. Det var ganska långt att gå dit så för att inte bli uttråkade stannade vi i nästan varje affär för att titta på kläder, skor, smycke... osv. 

Helt plötsligt när vi skulle gå över en väldigt trafikerad gata, såg jag något jag bara har sett på film. På denna väg fanns inga rödljus, så det stod en man med visselpipa mitt i gatan och bestämde vem som skulle köra. Lite fräckt ändå.
Efter det gick vi förbi en glassbar och naturligtvis var vi tvugna att äta lite glass. Italienarna gör inte som vi svenskar när det handlar om glass. Alla får två smaker, men det är priset på strutarna som varierar. De är olika stora. När man har valt en strut fyller de den så gott det går. Mycket smartare system tycker jag.

När vi kom till Fontana di Trevi höll jag på att svimma. Det var inte för att fontänen var bedårande eller att jag hade druckit för lite, nä, det var för något helt annat. Italienska killar är ju kända för att vara snygga, och vid Fontana di Trevi fick jag beviset. Det vimlade av snygga killar överallt!!!

När jag vaknade ur mitt trans, och hade kastat pengen bakom ryggen och önskat mig något, gick vi vidare till spanska trappan. Jag ska berätta att det var sjukt varmt, men naturligtvis skulle jag, Emelie och Marcus ändå springa hela vägen upp och ner igen. Sen satte vi oss och solade.

Efter flera 1000 steg till åt vi middag på samma resaurang som dagen innan, men denna gången tog hela familjen pizza. Jag beställde en calzone som var väldigt god, men som innehöll lite för mycket ost. Därefter åkte vi tillbaka till hotellet. God natt!


I väntan på bussen


Det levande trafikljuset


Glass i stora lass


Fontana di Trevi


Framför Fontana di Trevi


Spanska trappan


Lite breaksdance på gatan


Jag får världens skrattanfall

Kommentarer
Postat av: °•S O M M A R U N G A R N A•°

SV: Haha, jaa visst är hon gullig? :) Och jaa, superkul, tack så mycket sötis!



Fett coola bilder, har aldrig varit i Rom, men skulle vilja åka dit!!! :D

Gud så smal gränd, hehe! :) KRAMAR PÅ DIG!

2009-04-09 @ 10:54:23
URL: http://sommarungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0