"Nu tändas tusen juleljus..."

Jag och Johan måste ha slagit rekord i att vara i skolan tidigast innan lektionen börjar. 08.00 satt vi och pluggade glosor, och vi började inte förrän kl 09.15!!! Det är inte mänskligt, men vad gör man inte för att få se sin gamla skolas luciatåg. Herrestorps luciatåg var jättefint som vanligt, och det är så kul för jag kan ju alla låttexterna, eftersom jag själv var med i fyra år.

Eftersom luciadagen har bestämt sig för att ligga på en söndag i år firade vi även lucia i skolan idag. Tyvärr får inte vem som helst vara med på Sunds luciatåg, bara estetarna. Tråkigt tycker jag, bra tycker de. De har ju inte lika mycket konkurrens då om vem som ska bli lucia.


Inte världens bästa bild men dock världens finaste luciatåg.


Kommentarer
Postat av: malin

vem var lucia?:)

2009-12-13 @ 13:29:45
Postat av: LOUISE

Fanny Arent :)

2009-12-13 @ 19:00:06
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0