TVÅ NOLL NOLL NIO

Såhär 10,5 timmar innan det nya året, passar det ganska bra att samfatta året som har gått. År 2009 har varit en riktigt berg-och-dal-bana. 100 gånger värre än Balder på Liseberg.


Årets höjdpunkter: Philip och USM-silvert

Årets nergångar: Tiden och Amanda <3


Januari ♥♥♥♥
Januari började med en resa till Kanarieöarna med hela träningsgänget. Kunde året börjat bättre? Tävlingarna gick väldigt bra och jag hittade på en massa roliga saker med tiden som blev över.

Februari ♥♥♥♥
I februari började ansatsen i längd och tresteg krångla, men jag lyckades ändå göra hyfsade resultat. Någon sa att jag var lik Blondinbella. Positivt eller negativ? Håret blev ljusare, halva girlpowergänget stack till Tjeckien (dock inte jag), brossan fyllde år och jag spenderade mycket tid med Erika. Jag började även övningsköra och det var ett stort plus.
Jag blev årets Finishare och fick mycket i träningsbidrag. Friidrotten fyllde den största delen av mitt liv. Inte mig emot.

Mars ♥♥♥♥♥
Det var i mars som jag insåg hur otroligt klumig jag är. Men det störde inte mig på JSM. Då tog jag brons i tresteg och höjde mig ännu ett snäpp inom friidrottseliten. I skolan gick det jättebra, jag hade mycket energi och var glad nästan alltid. Mars var även månaden då mina kompisar började kalla mig Lollo igen. Det var en riktigt bra månad!

April ♥♥♥
April 2009 stavas ROM! Jag älskar Rom, det finns inget dåligt med den staden, och resan var underbar. Pappa och jag började jogga varje söndag. Det var en stressig månad, och jag hade väldigt mycket att göra hela tiden. Syrran komfirmarades och jag gick med i Star for life-projektet.

Maj ♥♥♥
Maj är ju min månad. Jag fyller ju år den 18:e. Månaden började bra med en lite vårflört, och slog även sovrekord med 14 timmars sömn i sträck. Den 11 maj tog jag årets första dopp i havet. Girlpowergänget bestämde sig för att starta upp bandet igen, och vi övade och övade och övade. Efter halva månaden gick det inte riktigt som jag ville. Jag fick gå till naprapaten och andra saker började strula. Jag blev bestulen på en massa saker och kläder, men den dagen räddades av en överraskningsfest. Inledningstävlingen i längd visade sig bli sommarens bästa tävling.

Juni ♥♥
Studenter, spelning, sommarlov. Betygen var strålande. Det blev två superroliga resor, en till vildmarken och en till Göteborg. Jag fick en Bonnie Tyler-röst och hade friidrottsskolan samtidigt. Ingen lyckad kombination. Friidrottsresultaten gjorde mig mer besviken än någonsin.

Juli ♥♥♥♥
I juli hade jag världens fulaste bonna-bränna, men den solades bort i Spanien. Jag lovade mig själv att jag skulle lära mig stå på händer i 8 sekunder, men lyckade inte. Jag lyckades heller inte på tävlingarna, hur mycket jag än försökte. Lussebullebak och U2-konserten höll humöret uppe. Månadens bästa var att Philip blev en del i mitt liv. 27/7 <3<3<3

Augusti ♥♥♥♥♥
Augusti var årets bästa månad, och det beror endast på en sak. Jag tog USM-silver i tresteg trots att jag inte hadegjort ett enda bra resultat på hela sommaren och självförtroendet var i botten. Man jag lyckades. Lyckades vara bäst när det gällde.

September ♥
I september hände det som inte fick hända. Min vän Amanda lämnade världen. Hon blev bara 16 år gammal. Det var en väldigt jobbig tid.:(

Oktober ♥♥
Uppbyggnadsträningen gick väldigt bra i oktober. Framtiden spådde att det skulle bli en bra period men allt slog inte in precis. Det blev lite motgångar. Småsaker som bara inte fungerade, och efter 30 träningspass på 26 dagar var jag helt slut. Det hände roliga saker, men det var ändå jobbigt på något sätt.

November ♥♥♥♥
I november tog TV:n över mitt liv. Jag kommer inte ihåg hur många program och serier jag följde men många var det. Jag tog grissprutan och det gick ju bra (jag har ju inte dött än), och gick på min första audition, som gick mindre bra. Det blev ett träningspass med Stefan Holm, och jag lyssnade alltid på musik, var jag än befann mig. Jag vann även biljetter till Idol-delfinalen i Malmö. Det var en inspererande månad.

December ♥♥♥♥♥
I december kom motivationen tillbaka. Jag var väldigt motiverad på träningen, i skolan, hemma. Överallt! Julstämningen spred sig snabbt, och det var en väldigt mysig tid. Julafton blev en annorlunda sådan.
Månadens höjdpunkt var självklart att vi bokade en resa till Thailand.


Det enda som har varit riktigt stabilt detta året är mina underbara vänner.
Tack för att ni finns! <3



Kommentarer
Postat av: Fanny

Svar: Japp, 1000 bitar! :)

2009-12-31 @ 13:56:12
URL: http://komigenfanny.blogg.se/
Postat av: Jacqueline /en av de från moiettu . TÄVLING PÅGÅR

sv: Kul att du är med :) Nu gäller det att hålla tummarna ;)

2009-12-31 @ 13:56:52
URL: http://moiettu.webblogg.se/
Postat av: sofia (en av oss tre från moiettu)

sv kuul att du e med ,lycka till!!

2009-12-31 @ 14:07:47
URL: http://moiettu.webblogg.se/
Postat av: I D A :)

gott nytt år! :D

2009-12-31 @ 14:21:12
URL: http://aelfs.blogg.se/
Postat av: Alicia

SV: Jaa ;) vart ska ni åka i thailand?

2009-12-31 @ 14:54:31
URL: http://speeechless.blogg.se/
Postat av: Alicia

sv:okej trevligt :) ni borde åka till koh samui och krabi ^^

2009-12-31 @ 15:51:46
URL: http://speeechless.blogg.se/
Postat av: Alicia

sv: vad roligt! :D jag har inte varit där, men det verkar jättemysigt :)

2009-12-31 @ 18:12:30
URL: http://speeechless.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Vilket händelserikt år :)

2010-01-01 @ 19:03:54
URL: http://fikamed.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0