Krönika om Melodifestivalen del 3


Snyggare trio får man leta efter...

Melodifestivalen i Leksand bjöd både på bra och dåliga överraskningar. Velvets låt, "Queen" tycker jag verkligen var värd en andra chansen-plats, men det tyckte inte majoriteten i Sverige. EMDs låt var ju superbra. Coolt framträdande, bra sång och very good-looking guys. Kan det bli bättre?
Söta Molly Sandén sjöng bedårande. Klart att hon var värd en finalplats. Men några som chockade var BWO. Vi måste få ett slut på deras helknäppa kläder, grymt fula frisyrer och BWO-soundet. Alla låtar låter lika dant, och detta var en av de sämre versionerna. Ut med BWO och in med lite nytt och frächt!

Sen har vi ju alla jokrar och jag förstår inte vad de gör på melodifestivalen över huvud taget. Den svenska melodifestivalen ska vara svensk. Det är helt ok att sjung på engelska, men vem tror att man kan lyckas med en greklisk sång? Det värsta är att den internationella juryn väljer denna låt som sin favorit.
Nu måste vi börja tänka. Juryn är Skandinavisk och alla jurymedlemmar kommer inte från Sverige. Det betyder att de också kommer skicka ett bidrag till Eurovision SongContest. De vill inte att Sverige ska skicka ett bra bidrag. Då minskar deras egna chanser att vinna. Har jag inte en poäng?

Kommentarer
Postat av: nadja luong

ahh många blev chockad över att MOlly slog ut BWO, men hon var ju en värdig finalist såå. men är något irriterad på den nya röstsystemet,, men det är nog bara för man är van vid det gamla...hehe annars var den rätt spännande så att säga

2009-02-22 @ 10:36:22
URL: http://pluttennadii.blogg.se/
Postat av: Nyström

Dessvärre håller jag inte med dig om att EMDs låt va bra.. fast håller med dig att BWO borde sluta ställa upp i melodifestivalen...

men håller med dig om att melodifestivalen håller på att förstörs...va hände med den klassiska en kväll, 9-låtar, en vinnare?? varför dessa delfinalen,andra-chansen osv osv..tycker de förstör allt..har jag fel?;)

2009-02-22 @ 11:36:29
URL: http://nystrom.blogg.se/
Postat av: elin

aa det gör jag den är väldigt bra :D

kram kram !

2009-02-22 @ 14:15:59
URL: http://gladje.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0