Melodifestivalen - Malmö

Melodifestivalen var faktiskt lyckad idag, om jag får säga min mening. Synda att man inte fick biljetter så att man hade kunnat se det live.

Petra Mede: Bättre än någonsin! Hon är kvick och snabbtänkt. Kommer med goa kommentarer hela tiden. Det enda skåningarna inte gillade var att Malmö var känd för Köpenhamn. Då buade publiken.

Agnes - Love love love: Jag gillade hennes guldsprakande dress väldigt mycket. Låten var en hit och står sig bra i finalen. Dock inte top 3.

Starpilots - Higher: Mer än jag som hört denna refrängen förr? Men vem bryr sig? Låten var riktigt bra och skulle lätt ha gått till final. Synd att de fick möta Agnes i duellen. Jag hatar duellsystemet. Riktigt bra nummer. Bäst ikväll!



Susanne Alfvengren - Du är älskad är du går: Vilket sömnpiller. Var det någon som lyckades hålla sig vaken? Ja, hon kommer nog hamna i skivan "Absolut bortglömda".

Thorleifs - Sweet kissin' in the moonlight: Dansband är inget som går hem hos mig men denna var ju riktigt skön. Man kunde räfrängen innan låten var slut. Det kallar jag schlager!

Sarah Dawn Finer - Moving on: Ursäkta ordvalet men hon såg för jäklig ut. Låten var inte ens bra. Tyvärr Sarah, men din så kallade schlager går inte vidare till final.

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly: Det gick för långsamt. Rösterna passade perfekt ihop, men låten var inte bra. Det krävs lite mer än utseende och sång i melodifestivalen: En refräng som sitter.

Next 3 - Esta Noche: Jag gillade denna! Raplåtar brukar inte passa i melodifestivalen, men denna svängde. Dessutom gillar jag spanska låtar. Ett plus för att den ljushåriga killen var snygg. De borde gått vidare.



Malena Ernman - La Voix: Det kanske låter inponerande, men opera ska finnas i fantomen och liknande. Låten liknade den Paul Potts sjöng, så det var absolut ingen dålig låt. Men det gäller att välja rätt kategori.

Kommentarer
Postat av: Erika

Snälla Louise! Du tyckte inte dom var bra. Det var sämre än förra veckan. Men tur att alla har olika åsikter om saker. <3

2009-02-28 @ 22:57:22
URL: http://erikalinneah.blogg.se/
Postat av: Erika

Som svar på din kommentar. Det var ju klart det hjälpte. Men jag trodde att jag skulle tagga till ytterliggare inför hoppen. Jag skulle kunna hoppat inatt så taggad jag var då. Sen kändes det liksom om det var borta på tävlingen! (:

2009-02-28 @ 23:00:05
URL: http://erikalinneah.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0