Laxaspelen 18-19 juli 2009

Jag är en otroligt tävlingsinriktad person. Det är få som älskar att tävla lika mycket som jag. Friidrotten betyder så mycket för mig. Jag tränar för att tävla och tävlar för att bli bättre. Tillslut når man förhoppningsvis sina mål, glädjs åt det, sätter upp nya och motiverar dig själv att bli ännu bättre.
Men vad händer då när det inte går som man tänkt? När man inte blir bättre? Det känns tugnt, segt och allmänt hopplöst. Jag vet också att alla har svackor någon gång. Det kan ju inte gå bra ALLTID osv. Men jag har jättesvårt för att acceptera det. Inför varje tävling tänker jag "Nu jäklar, nu ska jag hoppa som aldrig förr och vinna och slå pers." När jag sen inte gör det, blir jag jättebeviken. Ja, det är något jag måste jobba med.

Som ni kanske förstår gick inte Laxaspelen i Halmstad riktigt som jag hade tänkt.
Igår hoppade jag längd. Jag fick först två JÄTTELÅNGA övertrampshopp. Jag har nog aldrig hoppat så långt som jag gjorde då. Inför tredje hoppet spände jag mig, och fick ett rejält undertramp istället.

Idag hoppade jag tresteg, med iställningen att slå mitt årsbästa med marginal. Men denna gången fanns det inget tryck i löpningen så jag slutade på 11.02. Det är bara att kämpa vidare.

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag tror på dig vännen! sluta alridg hoppas & tro, för du är så sjukt bra, och snart vänder det! även om det inte känns så just nu! du är fin louise, <3

2009-07-19 @ 20:33:57
URL: http://johannaaadolfsson.blogg.se/
Postat av: Friidrottare

- Nästa tävling går bättre.

Hehe, så brukar jag tänka. Det funkar ganska bra ;)

Föresten känns det alltid jäkligt mycket bättre när det väl släpper om man varit med om några skittävlingar.

Fin blogg föresten (Y)

2009-07-19 @ 20:47:29
URL: http://louisearvidsson.blogg.se/
Postat av: siri

jag går också på friidrott :D världens bästa sport! eller hur? (a)

2009-07-20 @ 11:55:22
URL: http://tyypgiraff.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0