Busstrubbel

Det är egentligen alldeles för sent för att blogga men jag måste bara berätta vad som hände när jag satt på bussen på väg hem från Philip.

Jag tog bussen 22.15 från Beddinge och var i Trelleborg 22.45. Där fick jag vänta i en halvtimme på att den andra bussen mot Vellinge skulle komma. Vad gör man i en halvtimme helt själv i Trelleborg kl 23 en fredag? Absolut ingenting!
När jag väl satt på bussen lyssnade jag på musik och var i min egen värld. Helt plötsligt känner jag igen mig väldigt mycket av omgivningen och inser att det är min hållplats, Vellinge ängar. Men på skylten stod det att det var Stavstensudde, så jag trodde inte att jag skulle av.
Men tillslut insåg jag att jag skulle av där, och bussen saktade in trots att ingen hade tryckt. Men precis innan busschauffören ska öppna dörrarna börjar han köra igen! Då trycker jag på knappen, men han kör bara vidare. Så jag ruser fram till honom och halvskriker att JAG SKA FAKTISKT AV HÄR.

Busschaffis: *Tvärbromsar mitt på motorvägen* - varför tryckte du inte på knappen då?
Jag: - För att det stod Stavstensudde på skylten
Busschaffis: - Men du kan ju inte lita på den. Du får ju ha koll!
Jag: - Men det är väl inte mitt fel att den inte funkar!

Sen fick jag gå av och gå 150m tillbaka PÅ motorvägen innan jag kunde ta min cykel och cykla hem.

Det var i alla fall en jättemysig kväll hos Philip <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0