11.56 i tresteg!

Det blev ett jättebra JSM. Efter längdkvalet var jag lite bitter men jag hämtade mig snabbt och började ladda för tresteget. Det är dock i tresteg som är jag mest konkurrenskraftig.
Jag kände redan på uppvärmningen att det skulle gå bra och de två första hoppen i tävlingen var långa, dock övertramp.
"Gud vad bra du hoppar idag" sa coach Morgan efter första hoppen.
Visst hoppade jag bra, men efter två hopp stod det fortfarande ett X i protokollet. Det fick ju bara inte bli en repris av längdkvalet!

Inför tredje hoppet var jag sjukt nervös. Supertaggad, klappade jag igång publiken för första gången i mitt liv, (vilken kick!) och med en fot ifrån plankan hoppade jag 11.29. Finalplatsen räddad!
I sista klämde jag i med hela 11.56. Bara 4 cm ifrån mitt pers sedan 2008. Jag fixade en välförtjänt 5:eplats och var strålande glad hela dagen.


Fotograf: Louise Arvidsson


Kommentarer
Postat av: JHH

Härligt att läsa :) Grattis :)

2010-08-18 @ 00:02:38
URL: http://jhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0