Det årliga baket

img_0062 (MMS)

Idag stod pepparkaksbak på schemat. För 16:e året i rad bakade jag pepparkakor och pepparkakshus hemma hos morfar och Britt. Det är en jättefin tradition, som alltid har gått till på samma sätt:  1. Jag, mina syskon och min kusin Tilde anlände och äter pannkakor med morfar och Britt. 2. Strax därefter börjar vi baka pepparkakor. Vi fyller sex burkar och fort går det. Lite pepparkaksdeg åker i magen.  3. Efter pepparkakorna åker den andra degen fram. Dags att göra pepparkakshuset! 4. Alla har olika uppgifter. Jag gör huset, Emelie knäcker salta pinnar och Marcus pudrar strösocker. Tilde äter upp de salta pinnarna som blir över.  5. Dags för middag. Flygande Jacob står alltid på menyn.  6. Sist på programmet står smällkaramellerna. I år blev det färgerna guld och lila. Snyggt!


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Mysigt med julbak. :-)

2010-12-06 @ 07:57:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0