Fyra år utan sovmorgon

I fyra år har jag sålt kvällsposten. I FYRA ÅR! Förstår ni hur lång tid det är?
Det innebär att jag i princip inte haft en enda sovmorgon (förutom på loven) på fyra år. Inte ens nyårsdag, midsommardagen och alla andra "sova-hela-dagen-för-att-man-har-varit-uppe-hela-natten"-dagar är jag ledig. Så, varför utsätter man sig något sådant? Svaret är pengar, och vilken ungdom idag är inte i behov av pengar?

Det känns som att fyra år är min gräns, för jag orkar inte längre. Det är ett superbra ungdomsjobb, men slutar jag inte snart kanske jag fastnar där. Och hur kul är det som 50åring att gå runt och sälja tidningar till folk som knappt ger någon dricks. (Gäller dock inte alla, för somliga ger väldigt mycket dricks. Tack för att ni finns!)
Jag MÅSTE hitta ett annat jobb! Men tills dess får jag ju fortsätta, annars kommer jag bli fattig innan någon hinner säga "Bankrutt!"


Kvällspostenpengarna i fina rör + lite av min....


... snygga outfit!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0