Sommarfeeling!

Det är sommarlov, men jag saknar ledigheten. Sommar för mig är att vakna kl 9 av att solen skiner igenom persiennerna. Jag hör från köket att mamma redan håller på att förbereda maten inför strandutflykten. När jag går ner för trappan känner man lukten av stranden, havet, sommaren. 15 mackor ligger uppradare, färdiga att bre smör och ost på. Tre till oss var.
Hela familjen äter frukost samtidigt som vi packar ner de sista handdukarna och vattenflaskorna. Fem solstolar ska också in i bilen innan vi kör iväg mot stranden. Bilen är kokhet. Alla skriker på pappa att han ska sätta på luftkonditioneringen och rulla ner rutorna och here we go!

Det kallar jag sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0