Äggparty eller golftävling?

Igår anmälde jag mig till min första golftävling. Det är på annandag påsk, tävlingen heter "äggröran" och det bjuds på omelett till lunch.

Visst låter det festligt! Rena äggpartyt! Det sista vet jag dock inte om det är sant, men tävlingen hade ju verkligen fullföljt sitt tema.

Jag ska spela med min pojkvän Philip. Det är en scramble-tävling. (Ja, jag vet faktiskt vad det är nu): Det är helt omöjligt som nybörjare att hålla koll på alla golftermer. Man spelar i alla fall två och två. Båda slår ut, man väljer den bästa bollen. Sen slår båda där ifrån och så fortsätter man till bollen är i hål. Efter 18 hål har man ett resultat.

Vi har en liten intern kamp också. Det är jag och Philip mot pappa och lillbrossan. Vi vinner, lätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0