Lucka 4 - Vänskap

"Vänner är som stjärnor, man ser dem inte alltid, men man vet ändå att de alltid finns där"

- Okänd

Somliga tror att om man är vänner så måste man träffas eller höras vid så ofta som det bara går. Träffas man inte på ett tag så är man inte vänner längre.
Jag tycker att de har helt fel. Jag och min bästa vän har varit vänner i 13 år och vi har aboslut inte umgåtts varje dag/vecka/månad i alla dem åren. Det har gått i perioder. Men, jag har alltid vetat att hon har funnits där för mig och hon har alltid vetat att jag har funnits där för henne. Händer det något vet jag att jag alltid kan gå till henne och prata, oavsett hur lång tid det var sen senast vi träffades. Vänskap handlar inte om hur ofta man träffas, det handlar om vem som kommer när alla andra går.



BFF's - Best friends forever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0