En arg åsikt

Jag har precis kommit hem efter en minst sagt värdelös kväll. Det enda positiva är att jag nu kommit på varför min favoritsysselsättning inte är att festa (som det är för 90% av mina vänner). Självklart tycker jag att det är roligt ibland, men om det är fest helg efter helg blir det tillslut bara långtråkigt.

Anledningen till detta är att jag hatar fulla människor. Det är väl konstigt att man tror att man känner en person, men efter ett par öl/cider/shots så blir personen till en helt annan människa. Det sägs konstiga saker, och framförallt görs konstiga saker. Men det är faktisk inte okej att skylla på spriten (som mångas räddning är). Man måste stå för vad man gör oavsett om man är full eller nykter.

En ännu värre grej är när man dricker så mycket så att man spyr. Okej om en 14-åring råkar få i sig lite för mycket så att det kommer upp igen. En 14-åring har inte så mycket erfarenhet och vet inte var gränsen går. Man när man har fyllt 19 år vet man väl ändå när det är dags att sluta. Varför gör man inte det då? Är den sista ölen verkligen god? Är det kul att spy inför alla sina kompisar på en buss? Är det mysigt att vakna upp men världen huvudvärk och inte minnas vad man har sagt eller gjort dagen innan?

Jag säger verkligen inte att man inte ska dricka något alls. Men lagom är väl ändå bäst?

Kommentarer
Postat av: Anna

Olyckor händer lätt. Omdömet försämras lätt när man får lite alkohol i sig så då är man inte alltid kapabel till att avgöra att man kanske inte ska dricka mer. Jag tyckte som du innan och tänkte att "det kommer aldrig hända mig" men det är så lätt hänt. Tycker inte du ska klanka ner på dem som råkar få en dålig fylla.

2011-03-06 @ 21:04:31
URL: http://ainnis.webblogg.se/
Postat av: LOUISE NYBERG

Svar till Anna:



Det är klart att man kan ha en dålig fylla. Men de förstörde min kväll och därför blev jag lite förbannad :)

2011-03-06 @ 21:45:47
URL: http://lnyberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Vet vad du menar, det är väldigt frustrerande. Men det är det vänner är till för, att ta hand om sina fulla vänner ;) haha

2011-03-06 @ 22:42:13
URL: http://ainnis.webblogg.se/
Postat av: Fritsche

Hoppas i alla fall att förfesten inte var värdelös! <3

2011-03-07 @ 18:11:28
Postat av: LOUISE NYBERG

Förfesten var jätterolig Frida! :)<3

2011-03-08 @ 16:33:45
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0