3 saker jag hade velat veta innan jag åkte till Australien

1. Man behöver ingen backpackerväska!
Jag hade en stor ryggsäck istället för en vanlig resväska som man rullar efter sig för att jag trodde att det inte skulle gå att rulla den på de flesta ställena. FEL! Jag hade kunnat rulla väskan precis överallt så det hade absolut varit värt att slippa gå och bära på 20 kg plus en massa småväskor hela tiden. Men det är klart. Det är ju mer backpackerkänsla på att ha en ryggsäck.

2. Ta med två handukar!
Jag tog bara med en stor handduk till Australien men nu efteråt vet jag att man behöver två. När man har legat på stranden hela dagen är handduken lagom sandig och fuktig och inte det mysigaste att torka sig med efter en skön dusch på hostlet.

3. Spara pengar till shopping!
Det finns hur många roliga affärer och småbutiker som helst i Sydney och jag hade kunnat köpa ett helt lager. Det är jättekul att shoppa på nya ställen! Tyvärr är det väldigt dyrt så spara lite extra pengar till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0