Världens viktigaste

Det är väldigt många ungdomar här i Australien som säger att de aldrig vill åka hem, och om de åker hem så är det bara i några veckor för att sen åka tillbaka igen. De vill lämna sitt gamla liv bakom sig och starta ett nytt här på andra sidan jordklotet.

Jag hade aldrig velat stanna här resten av mitt liv. Jag vill inte ens stanna en månad till. Jag förstår inte hur man frivilligt vill lämna sin familj och sina vänner och bara sticka och kanske aldrig komma tillbaka. Vill man inte vara med sin familj? För mig är familjen det viktigaste som finns. 

När jag var liten sa jag att jag skulle flytta till New York när jag blev stor. Jag tyckte att det lät häftigt men tänkt inte på att jag inte skulle kunna träffa min familj och mina vänner mer än två gånger om året. Efter den här resan vet jag att jag aldrig skulle kunna flytta iväg så långt. Min familj betyder alldeles för mycket för att jag skulle kunna ta det steget. 

Jag älskar att resa och jag kommer förmodligen att spendera det mesta av mina pengar på att se världen, men någon flytt till andra sidan jordklotet kommer det inte att bli. Jag vill leva med de jag älskar, mina vänner och min familj. 


(Här skulle funnits en bild på min underbara familj men just nu går det inte att ladda upp bilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0