Vad gör man i Cairns när det regnar?

Man kan gå till ett shoppingcenter. Även om det bara ligger 500 meter bort kan det vara en smula ansträngande att ta sig dit. Utan paraply eller bil (man kan inte ta bussen i 500 meter) får man helt enkelt springa. Ni anar inte hur blöt man kan bli på 500 meter! Men det är ju som man säger: vem har dött av lite vatten? Vi var i alla fall där igår och jag köpte ett linne för $5! Ett riktigt kap alltså.

Idag är det andra dagen det regnar men att gå och shoppa igen känns inte som ett alternativ. Istället smyger vi oss in på ett annat hostel med gratis internet och spenderar lite tid framför datorn. Jag känner mig faktiskt lite som en uteliggare när jag sitter på marken utanför receptionen med datorn i knät. Men vad gör man inte för att göra er läsare glada? Nu hann jag ju skriva ett blogginlägg!

Senare ikväll ska jag nog be en tyst bön om att det är fint väder imorgon för då ska vi dyka i barriärrevet. Vi kommer i och för sig att bli böta oavsett om det regnar eller inte, men lite sol är ju aldrig fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0