Då och nu... I'm back!

Hej!
Det var längesedan! Bloggen har haft jullov i några veckor men nu känner jag att jag snart är redo att komma igång igen. Jag har inte ens varit inloggad på min blogg så jag blev positivt överraskad av alla fina kommentarer jag har fått när jag har varit borta. Dessa ska jag naturligtvis svara på... antagligen nästa vecka.

Ja, för nästa vecka hade tänkt att dra igång igen, med ny "spännande" läsning. För det händer en hel del nu. Träningen ska komma igång efter en lite vilovecka och skolan startar på onsdag (!!!).

---


Till skillnad från tidigare år gjorde jag ingen resumé av året som har gått och det var kanske lite synd, eftersom detta var det absolut bästa året hittills! Detta på grund av tre saker:

1. Jag persade i både längd och tresteg!
Efter att ha haft det lite motigt i några år slog jag äntligen mina personliga rekord. Det är kanske svårt för ickeidrottare att förstå hur en sådan sak kan styra ett helt år, men känslan av att ha persat är ovärderlig och man hade kunnat byta ut det mot så mycket!

2. Jag tog studenten!
Som min gamla lärare sa: en av de "viktigaste" sakerna som händer i ens liv förutom att gifta sig och få barn är att ta studenten. En liten milstolpe.

3. Jag tog mitt pick och pack och åkte ensam till Australien!
Det var nog en av de läskigaste sakerna jag har gjort. Att åka till andra sidan jordklotet själv. I och för sig kom Philip och Emil senare men ändå. Det är ett äventyr som jag aldrig kommer att glömma. En helt fantastisk och underbar resa!


Det känns ju som att år 2011 kommer att bli svårslaget, men jag hoppas ändå på ett ännu bättre 2012. Framförallt friidrottsmässigt! Det är verkligen dags att spräcka 12-meters-gränsen och få göra perimär på senior-SM nu!

Håll utkik på fler inlägg i veckan. Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0