En annorlunda julafton

Det blev en ganska konstig julafton. Hela släkten träffades hemma hos mina kusiner. När vi kom fick vi reda på att TV:n hade slutat fungera, så det blev varken Kalle eller Anna Anka. Julmaten var desamma som alla år, thank god, och den var lika god som vanligt. Vid maten sjöngs det otroligt mycket, (Jag menar, räcker det inte med två sånger?), men jag bara och lyssnade. Efter maten spelade jag, pappa, Jonas och brossan rock band, innan det var dags för gröten. Men mitt i gröten kom Tomten helt plötsligt, och då passade busiga Louise på att fuska lite med mandlarna, så där låg fyra mandlar i gröten. Julklappsutdelningen gick bra utom att min 2-åriga kusin fösökte ta hans syster paket. Precis som att han inte redan fick mest av alla? Men det var kul i alla fall.

Klockan 20 fungerade fortfarande inte TV:n så det blev inget Svensson Svensson heller. Istället satte vi oss och spelade Kinaschack och åt julgodis. Det var mysigt. Klockan 22 var alla jättetrötta och nöjda för dagen och vi åkte hem.

Jag blev jätetglad för mina julklappar och jag fick allt jag hade önskat mig och lite till. 

Det blev en mysig julafton, lite annorlunda, men ändå mysig. 


Kommentarer
Postat av: Pia

Tänk vilken gemenskap ni fick bara för att tv:n inte funkade.. Man borde nog köra tv-fria dagar under året oxå!! :o)

Härligt att du fick allt du önskade dig..

Sv: ja, det är trist när folk förstör.. och numera är det väl en "sport" att bränna ner den! :o(

2009-12-25 @ 14:17:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0