Min födelsedag

Jag hade en helt underbar födelsedag i tisdags.
Här är den, timme för timme:

07.00 - Mamma, pappa, lillasyster, lillebror och pojkvän sjunger "Vi gratulerar" med deras finaste morgonstämmor.

Fick denna supersnygga klocka av mamma och pappa.

08.00 - Mobilen kokar. Har nog aldrig plingat så många gånger på en timme.

09.00 - Iväg till träningen, för dagens första pass av två. Powerwalk och massage!

10.00 - Jag cyklar hem från träningen och glömmer att bjuda på mina kladdkakemuffins som jag bakade i måndagskväll. Fint ska det va!
 
11.00 - Geografiplugg i 45 min.

12.00 - Jag funderar på att lägga till en ny grupp på facebook: Vi som säger grattis till Louise på hennes 18-års dag! Det var kul med så många grattis!

13.00 - Tillbaka till Södervångshallen för lite styrketräning. Jag kommer ihåg att bjuda på muffinsen och alla är nöjda och glada!

14.00 - Hemma halv tre. Sticker in i duschen och när jag kommer ut har farmor och farfar redan kommit. Stressigt!

15.00 - Frida lyckas för en gång skull vara inne på skype, så jag pratade lite med henne medans jag gjorde mig i ordning.

16.00 - Pratar med farmor och farfar. Jag hade ju inte träffat dem sedan i julas.

17.00 - Morfar, Britt, Mia, Jonas, Tilde, Jacob, Philip och mormor kommer. Jag får presenter och tror att alla gäster är samlade.

18.00 - I två timmar översvämmas huset av folk som vill gratta mig. Snacka om att bli överraskad! Ännu fler presenter.

















Presentbordet

19.00 - Korvgrillning, tårtor och mingel är främsta sysselsättningen.

20.00 - I'm happy!

21.00 - De flesta går hem. Kusinerna lyckas vi förstås aldrig få iväg, men det gör ingenting. Börjar så smått komma tillbaka till verkligheten.

22.00 - Gästerna har gått hem, mamma och pappa städar, syrran tittar på tv, pojkvännen sover i princip och jag RÅPLUGGAR på högsta nivå till geografiprovet som är dagen efter.

23.00 - Slut på pluggandet. Jag somnar med Philip, och är jätteglad för att dagen har varit underbar. Äntligen är jag 18!



Är man 18 så är man. Nu får jag dricka lagligt...
inte för att det kommer bli stora mängder precis.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ohh vilken härlig födelsedag!!



Jag har förresten en likadan klocka, fast i lila! Den är skitsnygg :D



SAKNAR DIG LOLLO!!! <3

2010-05-24 @ 20:54:02
URL: http://crazygirlhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0