En tanke

Innan jag somnade igår (det var väldigt svårt att somna eftersom de hade fest i lägenheten och jag var inte med för att jag skulle upp och träna tidigt på morgonen) så var det en tanke som slog mig.

Vem gör schemat för alla flygningar som görs i världen?

För det måste ju finnas ett samarbete. Tänk så mycket som ska klaffa för att det ska fungera! Det ska finnas fria landningsbanor, lediga gatear, planen ska helst inte krocka i luften och allt detta bestämms ju flera månader i förväg. HUR GÖR DEM???

Eller är det en dum fråga?

Lite senare kom jag på mig själv med att vilja ha det jobbet. Jag vill ha jobbet som schemaläggare (!), om det finns ett sådant jobb. Det hade nog passat mig. Det är lite som det spelar jag alltid spelar på min mobil (harbourmaster) och jag är grym på det spelet! Undra om det finns en turnering i harbourmaster?

Nä, nu känner jag att inlägget spårade lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0