Håll ut!

Något är fel. Det är inte meningen att man ska må så himla dåligt i slutet av 9:an (som jag gjorde förra året), för att man har så otroligt mycket läxor. Pressen är större än någonsin, och samtidigt ska man hinna träna, umgås med sina kompisar, skratta och vara glad. Men nä, det går inte, för man kan inte ens ta sig ut ur sitt rum för att bergen med läxor är i vägen.

Det har gått för långt, när en tjej som brukade räkna timmarna inför varje träningspass plötsligt säger att hon inte tycker det är roligt längre. Visst, när man är mitt uppe i en hård uppbyggnadssäsong och har en kompis som tjatar om att man bara ska träna mer och mer, tar det också på krafterna. Men sånt kan man stå ut med. Man kan se målet att tävlingarna och den lätta perioden snart börjar.

Men i april förra året såg jag inte målet, som då var skolavslutningen, och det gör inte en av mina bästa vänner detta året. Vad gör man? Jag vet precis hur det känns, men det enda man kan göra är att hålla ut, göra sitt bästa och framförallt, hitta små ljuspunkter som gör att man får kraften tillbaka.

Håll ut Erika! Det är bara en månad kvar :)


Beach 2008
Jag och Erika

Kommentarer
Postat av: Erika

Ränka timmarna gjorde jag idag tills jag skulle få prata med paul som såklart inte döck upp. men jag lovar att hålla ut och du finns vid min sida så gör jag allt för att lyckas i skolan och på träningen! <3

2009-04-23 @ 21:23:37
URL: http://erikalinneah.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0