Tick tack, tick tack

"Man kan inte välja hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva."
- Joan Baez

Tick tack, tick tack. Tiden går hela tiden, men hur ska man kunna ta till vara på varenda sekund? Går det?
Människan strävar efter att vara lycklig, men kan man vara lycklig hela tiden? Vad är egentligen lycka och hade vi varit lyckliga om vi alltid hade varit lyckliga?

Okej, det blev lite suddigt där, men det är faktiskt något att fundera över. Och nu i skrivandets stund har jag precis kommit på lösningen på Teodicéproblemet. Gud va glad jag blir.
För er som inte vet vad Teodicéproblemet är kan jag berätta att det lyder såhär: "Om Gud är allsmäktig och kärleksfull, hur kan då det finnas ont i världen?" (Jag är inte troende men vi pratar om detta på religionslektionerna.)
Svaret måste ju vara, om allt hade varit gott hela tiden hade man ju inte känt av det, eftersom det inte finns en motsats. Det måste finnas ont för att det goda ska uppskattas.

Vilket konstigt inlägg detta blev, men jaja, det kanske var värt att läsa ändå.

Kommentarer
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr


Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0