Vi är lika, men ändå så olika



Jag hittade precis ett väldigt intressant inlägg som är skrivet av två tjejer. Man får höra tjejerna prata om hur hemska invandrare är för att de tar över Sverige och hindrar oss svenskar från olika saker. Jag tycker att de har fel! Ingen har rätt att dra en viss sorts personer över en kant. Vi är alla olika individer och ska inte drabbas av hot och förtryck bara för att en som kommer från samma ställe våldtar, slåss, stjäl osv.

Vi borde kanske alla tänka ett steg längre. Det är klart att alla invandrare inte väldtar, slåss, stjäler osv. Några av dem gör det, men det gör ju svenskar också! Vi borde inte grupera oss i svenskar och invandrare. Vi borde grupera oss i "vi som är sjysta mot vår omgivning" och "vi som gör livet till ett helvete för andra" Låter inte det mer rimligt?

Gå in här, läs inlägget och skriv vad du tycker. Kommentera gärna på min blogg också. Jag vill gärna veta vad ni tycker.

Kommentarer
Postat av: Lisa [ENDASTLISA]

Jag har redan dig på bloglovin! ;)

2009-04-14 @ 09:44:05
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Rosapantern är sjukg god! :D

2009-04-14 @ 11:13:06
URL: http://crazyspace.blogg.se/
Postat av: jasmine

det heter "dra alla över en kam" inte kant ;P

2009-04-18 @ 22:11:15

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0