Jag tror på dig, Johanna Adolfsson

Det finns en tjej som det är mer synd om än de flesta. En glad och pigg tjej med drömmar och mål precis som alla andra ungdomar. Men så hände det som inte fick hända. En feldykning på badhuset slutade med ambulansen och hon fick kämpa för sitt liv. Somliga trodde inte att hon skulle klara sig eftersom nacken hade vridits fel.
Först var hon förlamad i halv kroppen, men den återhämtade sig. Målet och drömmen var hela tiden att komma tillbaka till friidrotten, till träningen och till sitt gamla liv. Självklart är den tungt och jobbigt, att se kompisarna träna för glatta livet medan man själv inte får röra en fena. När kompisarna får mjölksyra på löparbanorna står man själv inne hos en sjukgymnast, kiropraktor, läkare eller någon annan inom vården. Det är jättelätt att bara ge upp, sluta tro och hoppas.

Men den här tjejen ska ha en eloge för det hon gör. Jag har nog aldrig träffat en så stark människa som hon. Hon kämpar, hoppas, önskar och slutar inte tro att någon gång komma tillbaka till längdhoppsgropen för att göra det hon älskar mest. Nu har till och med de som pushat henne gett upp hoppet för en träningsrik framtid. Att höra att endast ett mirakel kan rädda henne är väl inte det lättaste att acceptera, men hon kommer inte ge upp. Inte en chans! Att sluta tro att att säga att det är ok, och det är det ju inte. Hon kommer komma tillbak, förr eller senare. Jag tror på henne och jag är inte den enda. Den här tjejen är något speciellt. Hon kommer fixa det.

Jag tror på dig, Johanna Adolfsson

Kommentarer
Postat av: Johanna

Louise! Jag har inte sett detta förens nu! Tårarna bara faller ner, jag kommer inte sluta kämpa, du känner mig rätt :) TACK för de fina orden, de värmer, och jag är så glad att jag har dig! Även om vi inte pratar sååå ofta, så vet vi ändå var vi har varann, jag finns alltid för dig, & jag kommer hellre aldrig sluta tro på dig, <3 Jag finner inga ord på hur glad jag blev nu, det är sånt här som får en att kämpa vidare:)

2009-08-27 @ 23:30:22

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0