Skola eller slagfält?

Hjälp! Skolan har förvandlats till ett blodigt slagfält. Det är 3:orna mot resten, men det är bara 3:orna som har vapen. De går runt med vattenpistoler hela högen och de finns överallt. Utanför ingångarna, vid cykelställen, mellan byggnaderna. De gömmer sig  och väntar på det rätta tillfället att kästa sig över en oskyldig stackars 1:a. Så nu gäller det att ha dubbla ombyte med sig, om man inte vill gå runt helt dygn sur hela dagnen. Vit t-shirt är inte att rekommendera.

Det började redan idag på träningen. De tre "hulliganerna" Marcel, Sara och Kajsa kom och gjorde vår träning bättre, eller sämre, man får se det hur man vill. Blöta blev vi i alla fall. Imorgon kan jag inte skydda mig på IP för då måste jag pallra mig till skolan. Jag ska försöka komma på en plan, för gör jag inte det är jag chanslös. Det finns många som vill spruta vatten på lilla mig.

Är tacksam för alla idéer!

Kommentarer
Postat av: amii

det är jätte roligt med vattenpistoler . önskar att man kunde göra sånt i min skola! men rastvakterna är överallt.

2009-05-26 @ 16:48:33
URL: http://amiikattig.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0