Åhusare?

Idag hade jag mitt första prov för denna terminen och jag måste säga att det gick väldigt bra! (Tror jag i alla fall, jag har ju inte fått se resultatet än).

Det har hänt en väldigt allvarlig sak. Konstigt att folk inte har påpekat det än, men jag har börjat prata som en Åhusare!!! En normal Vellinge/Malmö-bo säger ju "näe" (normal svenska: nej), men nu kör jag med "naaaj" istället, men stor betoning på a:na. Det är precis som de där uppe till höger någonstans. Man hade ju kunnat förstå om Göteborgskan hade blandats in i skånskan eftersom min pappa är därifrån, men Åhus? Jag fattar ingenting!

Kommentarer
Postat av: jasmine

haha det har jag hållit på med länge så jag får nog ta på mig skulden för det =P om du vill veta så är det en blandning med lite göteborgska också =P

2009-09-21 @ 19:12:58

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0