Killar har lägre mobilräkning än tjejer

Hejsan hejsan!
Allt bra med er?

Han ni tänkt på hur olika tjejer och killar är när de pratar i telefon? Det är bara att jämföra min lillasyster och lillebror. Såhär låter ett samtal med min lillasyster och hennes kompis:

Syrran: Hej, det är Emelie.
Kompis: Hej, det är "någon", hur är det? (Obligatorisk fråga man ställer fastän man inte undrar)
Syrran: Jo, det är bra, sj? (Man måste ju vara artig tillbaka)
Kompis: Jo, det är bra, vad gör du? (Men vill ju inte ringa olägligt)
Syrran: Eh, ingeting, sj? (Artighetsfras igen, här börjar man undra när hon ska komma till sak)
Kompis: Nä, ingenting heller. Jo, det är såhär... (Yes, nu, efter 5 min, säger hon det hon ringde för från början)


Samtal mellan lillebror och hans kompis:

Brorsan: Hej, det är Marcus.
Kompis: Hej det är "någon", går det och va? (Redan här får han fram budskapet. Varför krångla till det?)
Brorsan: Nej, det går inte, eller, ja jag kommer till dig. (Raka, ärliga och snabba svar)
Kompis: Okej, hejdå.


Killar gör allt mycket enklare än tjejer. Tjejerna måste vara så artiga på något sätt.

Resultatet? Killar har mycket lägre mobilräkning!!!

Kommentarer
Postat av: Mr. G

Detä r bara för att killar är mycket smartare och intligentare!

2009-09-03 @ 19:15:56
Postat av: LOUISE

Sv Mr. G: Nä, Mattias det är de verkligen inte! :)

2009-09-03 @ 19:18:07
URL: http://lnyberg.blogg.se/
Postat av: sara

Jag bor i London så jag har många kompisar här som tycker det är skoj att läsa. :)

2009-09-04 @ 00:05:41
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/
Postat av: Sandra Johansson

Haha, så bra den va då och så sant :)

Allt bra? :)

2009-09-06 @ 17:20:10
URL: http://gloriantur.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha jaa stämmer faktiskt ganska bra :) <3

2009-09-14 @ 18:25:11

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0