Fotbollstjejerna: träningspass 1

Idag hade jag mitt första pass med fotbollstjejerna. Det var jätteroligt, och det verkade som att de tyckte att det var kul också! Jag tycker verkligen om att vara tränare och dela med sig av sina egna erfarenheter.
Jag tänkte köra 4-veckors-intervaller. Så att jag har samma träningsupplägg i fyra veckor innan jag byter. Här är första träningsprogrammet:

Uppvärmning:
Följa John
Stretching

Löpkoordination:
Armpendling
Tripping
Skipping
Indianhopp
Hälkick

Stegringslopp

Reaktionsövningar

Stafett

Nerjogging

Det ska vara mycket fokus på armarna och benen. (Knäna ska vara höga, och armarna i 90 grader och gå rakt fram). Först när de kan detta kan jag utveckla övningarna.

Trots att det var deras första pass var de jätteduktiga. I slutet förstod nästan alla hur armarna skulle vara. Det blev en lyckad första träning!

P.S. Allt i träningsprogrammet är friidrottstermer så fråga gärna om det är något ni inte förstår.

Kommentarer
Postat av: JHH

Det låter roligt :) Och jag tycker det är bra och mycket intressant att man vågar gå över "sportgränser" det tror jag alla drar lärdom och erfarenhet av :) Bra jobbat! :)

2010-04-23 @ 07:24:41
URL: http://jhh.blogg.se/
Postat av: a n n a

underbart med träning! ser dock ut som ett jobbigt pass :) haha.

2010-04-25 @ 11:06:39
URL: http://asurvivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0