THAILAND - del 3, I-M

I.nternet
Japp, det fanns internet på alla hotellen, så ett par gånger var jag inne och uppdaterade mig om det viktigaste som hade hänt via facebook. Ärligt talat, vad skulle vi gjort utan facebook!?

J.ättefrukttalrik
Någons lunch. Ser inte helt dum ut.


K.anotpaddling
På Krabi gjorde vi en liten utflykt som inkluderade apmatning, paddling och bad i väldigt salt vatten. Kanotpaddlingen gick jättebra. Med mig och syrran i en båt kunde ingen stoppa oss. Vi ledde den inofficiella tävlingen hela vägen, men i slutet blev det en felsväng och pappa och Marcus lyckades smita före. Dagens stackare var Kalle som tvingades (mot sin vilja) att paddla med sin pappa Lasse. Till råga på allt kom de sist. Det är inte lätt för en 9-åring att se sig besegrad av alla.


L.ouise in action
Ni vet ju hur jag är. 17 dagar utan träning är uteslutet! Träningskläderna var nerpackade trots att jag stukade foten dagen innan vi åkte. Efter fem dagar i Thailand var det dags för första joggingturen. Det var nog det värsta jag har gjort. Ni som inte förstår mig, prova att jogga tre km i 40 grader stekande sol. Usch!
Två dagar senare tänkte jag vara lite smartare och jobba på kvällen. Men det blev mörkt jättesnabbt så helt plötsligt såg jag inte var jag satte fötterna och stukade såklart andra foten.
Då tog jag en veckas ledigt innan jag körde ett styrkepass dagen innan vi åkte hem.

M.änniskor
Thailändarna är supertrevliga människor. Hjälpsamma, vänliga och så glada. Men det fanns ju inte bara thailändare på de ställena vi var. Vi var inte de enda svenskarna i Thailand om man säger så. 50 % var nog från Norden. Kul på ett sätt, men tråkigt på ett annat. Det är ju jättekul om man träffar några trevliga svenskar som man kan umgås med lite, men på samma sätt så känns det mer utomlands och semester om det inte står en skåning eller stockholmare i varje hörn.
Krabi var lite för mycket turist för mig, men Koh Lanta och Bangkok var perfekta!

Kommentarer
Postat av: elin

Hej, pga flytt har jag rensat hela min garderob till priser fr 9 kr. Besök gärna min blogg,tack.

2010-04-14 @ 21:14:53
URL: http://buyitnoworlater.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0