Någon som förstår?

I min kalender står det ett nytt ordspråk varje vecka. Jag tycker att det är kul. Man får kanske en liten vink om hur veckan kommer att bli?
Denna veckan står det:

Den som ingenting har att göra är alltid upptagen.

Är det någon som förstår? Finns det någon på denna jord som förstår vad som menas, för jag har suttit och funderat jättelänge men jag kommer inte på något bra. Är man upptagen med att göra ingenting eller?
ÅÅÅ, JAG BLIR GALEN!!!

Många ordspråk är fyndiga... detta tillhör inte dem.


Kommentarer
Postat av: lasson

Den som ingenting har att göra är alltid upptagen.



Skulle kunna tänka mig att den som inte har något att göra alltid letar efter något att göra och på så sätt är upptagen av att tänka på det som den ska göra.



Exp. Man sitter på sitt rum och vet inte vad man ska göra och tänker på vad man vill göra och vad som man kan göra. Man är upptagen av att tänka och tänker stället för att göra något.



Ordspråk: Tänk inte, upplev, var alltid tillgänglig för annars hamnar du i en spiral där du bara tänker.

2010-08-20 @ 13:33:36
URL: http://lassonbullen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0