Lucka 19

Nicknames I have; why I have them
Mina smeknamn och varför jag har dem.

Jag har ett smeknamn... LOLLO!
Enda sedan jag började ettan (på grundskolan) har jag blivit kallad det. Jag tror att det var min bästa vän Frida som började med det, men jag är inte säker. När jag började högstadiet slutade folk att kalla mig för Lollo, då var det bara Louise som gällde. Det var i princip bara min bror och min barndomskompis Sofie som fortsatte.
Så jag trodde att Lollo-tiden var slut, men tänk så fel jag hade.
På gymnasiet kom det tillbaka, och nu börjar jag nästan fundera på om jag ska byta namn. Skämt och sido.

För de som heter Louise är Lollo ett ganska vanligt smeknamn. Tur det för jag gillar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0