Lucka 29

In this past month, what have I learned?
Vad har jag lärt mig de senaste månaderna?

Luckorna blir djupare och djupare tycker jag, men för att inte göra det för seriöst, ska jag berätta saker som jag faktiskt har lärt mig. Inte djupa, dolda saker utan rent teoretiska saker man lär sig på gymnasiet.

- I Matte D får man lära sig om sinus och cosinus. Lärorikt men kanske inte så användbart.
- Psykologi handlar om att man ser saker utifrån olika perspektiv. Tex. Freud tror/trodde att vi har något dolt inom oss som styr oss.
- Från att genom hela högstadiet hata allt som har med gitarrer och göra, har jag nu vid 18 års ålder faktisk lärt mig att spela. Och jag tycker att det är kul!
- Det bästa jag har lärt mig är att det ibland faktiskt är viktigast att delta, inte att vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0