Lucka 31 - Årskrönikan

Årets höjdpunkter: Körkortet
Årets nergångar: Stulna cyklar


Januari ♥♥♥♥
Januari var en riktig biomånad. Jag såg säkert tre filmen. Tävlingarna gick sådär, medan skolan gick jättebra! Det mest spektakulära som hände var att jag lärde mig att spela gitarr. Jag har inte ens tyckt om att spela tidigare, men när jag fick Philip gamla gitarr vände det.

Februari ♥♥♥♥♥
I februari skrev jag mitt första CV och skickade till Ica i Vellinge, dock utan resultat. Men jobbet kom ändå, och jag fick börja som tränare för ett fotbollslag. Jag tappade mina vantar i en toalett, hade långa naglar och var bäst när det gällde på IJSM. Efter tävlingarna stack jag och älskling till Paris och hade fyra underbara dagar där. Det var en riktigt bra månad.

Mars ♥♥♥
Mars som alltid innebär hårdträning 24-7 blev inte riktigt som planerat för min del. Jag drabbades av förkylningar och ont i halsen. När det väl försvann stack jag till Thailand i 17 dagar. Men jag fick i alla fall ökat träningsbidrag sedan förra året. Den 7:e mars var en av de värsta dagarna i mitt liv. Jag fick beskedet om att jag inte skulle få följa med till Sydafrika, trots att jag var den första som blev uttagen. Denna månade räddades av Thailandresan. Den bästa resan jag har gjort.

April ♥♥
Början av April var väldig jobbig, eftersom Philip och jag träffade varandra i 2 timmar på en hel månad. Det var inte bara Philip som var borta. Mina vänner avlöste varandra och jag kände mig ganska ensam. Den löste jag genom att sätta upp ett nytt mål. Jag skulle ta grönt kort i golf!

Maj ♥♥♥♥♥
Maj var en knäpp, händelserik månad. Den började med ett 5 timmar långt SAT-prov, som följdes av ett konstaterande av mitt spelberoende. Vi hade ett konstigt miniläger och jag tvingades lyssna på "skrikmusik" i två timmar. Månadens största händelse var när jag fyllde 18 år. Hela dagen var helt perfekt och avslutades med en stor fest på kvällen. Sen var det full fokus på körkortet.

Juni ♥
I juni var jag helt vilsen. Det kändes som att allt gick emot mig. Tävlingarna gick inte som jag ville, körkortet var kämpigt, min cykel blev stulen. Det var skönt med sol och värme i alla fall.

Juli ♥♥♥♥♥
Juli var en rolig månad. Jag bytte tränare och blev mer motiverad. Jag, Malin och Hanna åkte till Kanarieöarna och hade en sjukt rolig vecka! Jag klarade körkortet den 21 juli, och Philip och jag hade vår 1:årsdag. Juli var kanske årets bästa månad.

Augusti ♥♥♥♥
Tävlingarna rullade på, och jag åkte till Göteborg med pojkvännen och han föräldrar. Mysigt! JSM gick jättebra. En femteplats och bara 4 cm från perset. Dessutom var jag för första gången bäst bland 92:orna. Jag gjorde en ny design på bloggen och läsarna ökade. Dessutom började jag 3:an på gymnasiet. Detta var en bra månad detta med.

September ♥♥♥
I september började jag gå ner i vikt (medvetet). Jag lyckades väl delvis. Fick ett silver på skol-SM och såg MFF vinna över HIF på hemmaplan. Någon stal min nya cykel på skolan, IGEN! Jag köpte ett par jättesyra skor och röstade för första gången i riksdagsvalet.

Oktober ♥♥♥♥
November betydde tre saker:
1. Jag köpte en Iphone
2. Jag uppträdde på Malmö Arena
3. Jag och Philip åkte till Turkiet

November ♥♥♥♥
I november var jag på sensation white. Nedräkningsfesterna började och 80-tal var kvällens tema. Träningen gick superbra och var jätterolig och jag var på den bästa konserten i mitt liv (U2 var lika bra) LADY GAGA! Det var en magisk kväll.  Jag renoverade även på mitt rum.

December ♥♥♥
December var ganska krävande. Jag började spela röj på datorn. Skolan tog mycket tid, liksom alla julklappar och träningar. Men tillslut fick jag ändå lite belöningar i form av ett VG på matteprovet och en andraplats i volleybollturneringen. Julen var supermysig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0