Fotbolls-VM

Det är väl ingen som har missat att det var premiär för fotbolls-VM idag? De första som spelade på stadion i Johannesburg var värdlandet Sydafrika och Mexico. Stefan Holm har ordnat en tävling som handlar om att man ska gissa alla matcher i VM och den som kommer närmast vinner. Jag tror att Holland/Nederländerna kommer att vinna. Jag har absolut inga bra argument varför, jag går på magkänsla.

I dagens matcher (grupp A) trodde jag följande:

Sydafrika - Mexico: 1-1
Slutresultat: 1-1

Frankrike - Uruguay: 3-0
Slutresultat: 0-0

I första matchen gissade jag alltså helt rätt medan Frankrike blev en stor besvikelse i andra. Inte ett enda mål på ett lag som Uruguay! Kanske inte det bästa formbeskedet för fransmännen.

Imorgon gör Lagerbäck premiär då Nigeria möter Argentina.


Sydafrika är det första afrikanska landet som arrangerar ett fotbolls-VM någonsin.

Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0