Tid är pengar, så ge f*n i min cykel!

Jag tycker inte om att gå. Det går liksom för långsamt och det känns som att man inte kommer någonstans. Jag springer hellre, men det går inte så bra om man har en massa väskor att bära på. Däremot älskar jag att cykla, eller åka inlines. Då händer det saker. Det är mer fart och håret blåser så härligt i vinden. Dessutom kan man ta sig dit man vill snabbare, och då sparar man tid. "Tid är pengar", så på något sätt borde man bli rikare om man har en cykel.

Tyvärr ville något förstöra detta för mig genom att stjäla min fina cykel, så nu förtiden GÅR jag överallt. Jag hoppas verkligen inte att det ska bli någon vana att sno mina saker varje vår. Förra året tog ju någon min skolväska och gympaväska med mobil och plånbok i.

Jag kommer antingen dö av fattigdom eller tristess om jag inte hittar en ny cykel snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0