Det som inte dödar mig, gör mig starkare!

Jag har aldrig varit så besviken i hela mitt liv som jag var i fredags. Tänk själv, om du har jobbat för en sak i ett helt år, och så är du åtta ord ifrån att det ska bli sant. Men tyvärr blev de åtta orden fel, och allt togs tillbaka. Istället får en person som står dig jättenära, det du har drömt om, och samtidigt som man är jätteglad för hans skull, är det nästan värre än om någon helt okänd hade fått det. Nu kommer man ju bli påmind om det dag efter idag, istället för att kunna lägga det bakom sig och se framåt. Se mot nästa år.

Jag var åtta ord ifrån en resa till Sydafrika. Åtta ord. Jag har nog aldrig ångrat något jag har sagt så mycket i hela mitt 18-åriga liv. Om jag inte hade sagt dessa åtta ord, hade jag suttit här och varit världens lyckligaste. Nu sitter jag istället här, med tårar som rinner ner för kinderna.

Jag erkänner, jag har en jobbig tid framför mig. Det kommer bli jättesvårt att acceptera det som har hänt, men samtidigt vet jag att jag har en plats i nästa års tripp till Afrikas sydligaste land. Det sporrar såklart. Det får mig att kunna gå vidare, och kämpa ännu hårdare. Det kommer bli en resa för livet. Skillnaden att åka nu istället för om ett år är bara att jag är ett år äldre, ett år mognare, ett år smartare. Det kan ju knappast vara en nackdel, eller hur?

Jag fick en biljett till Sydafrika, men den togs ifrån mig när de insåg att jag skulle till Thailand två veckor tidigare. Trots att jag förtjänade den mest, fick någon annan åka. Livet är inte rättvist för fem öre, men det måste man lära sig att leva med. Annars blir det väldigt jobbigt.
Det som inte dödar mig, gör mig starkare!

Kommentarer
Postat av: Siri

okej, är det allvarligt? :o

2010-03-07 @ 20:32:39
URL: http://vadsaduattdusasadu.blogg.se/
Postat av: simone

Det låter inte alls roligt detta, även om det kanske inte hjälper så.. fick säkert någon biljetten som behövde den mer, brukar vara så :/

2010-03-07 @ 20:45:19
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Siri

Åhnej:( vad jobbigt.. när var det bestämt att du skulle till Thailand?

2010-03-07 @ 21:11:52
URL: http://vadsaduattdusasadu.blogg.se/
Postat av: Siri

Sv: I see.. det är inte mycket man kan göra kanske.. bara att acceptera det:( se på det positiva, du ska till thailand:)

2010-03-08 @ 16:11:17
URL: http://vadsaduattdusasadu.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Så bara för att du sa att du skulle åka till Thailand så gav de biljetten till någon annan? Illa.

2010-03-17 @ 09:19:20
URL: http://viktoriassecrets.webblogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0