Lady Gaga är den coolaste personen jag vet

Så hur var konserten? DEN VAR GRYM!
Jag har under mitt 18-åriga liv varit på två stora konserter: U2 och Lady Gaga. De två går inte att jämföra för att de är så olika, men båda var helt fantasktiska.

Det första jag tänkte när jag kom ut från arenan var: Lady Gaga är den coolaste personen jag vet. Hon går sin egen väg, kör sitt eget race. Hon sticker ut som ingen förr med hennes klädstil utan att det blir löjligt. Jag tror att det beror mycket på hennes bakgrund. Hur hon blev mobbad i skolan osv. Under konserten uppmanade hon "her little monsters" (hon kallar hennes fans det) att vara sig själva, för alla är underbara och vackra på sina vis.

Det var inte bara kläderna som imponerade. Scenkoreografin var väldigt häftig och den byttes ut nästan lika många gången som Lady Gaga bytte kläder. Dansnummerna var också väldigt underhållande. Ja, jag älskade allt i showen, men mest av allt älskade jag hennes låtar. Nya favoriter är "Speechless" och "Dance in the dark".

De två timmarna som Lady Gaga stod på scenen var magiska. Om hon kommer till Sverige igen, kommer jag vara där!

Här är två halvkassa klipp som jag filmade under konserten:



Kommentarer
Postat av: rebecka

hejhej! hur är det idag?:D

2010-11-22 @ 11:53:41
URL: http://flickanheterrebeckaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0