Tips vid sjukdom

När jag blir sjuk brukar jag alltid göra allt vad jag kan för att bli frisk. Här kommer några tips:

(Tipsen gäller vid lättare sjukdomar som feber och förkyldningar)

1. Svettas! Det låter äckligt men på något sätt har jag fått för mig att man kan svettas bort febern.

2. Drick vatten! På samma sätt tror jag att man kan kissa ut sin sjukdom. Dessutom renar vatten och är bra vid alla sjukdomar.

3. Sov! När man är sjuk behöver kroppen vila. Sov en hel dag och du är nästan garanterat frisk dagen efter.

4. Lev som vanligt! Detta är mitt bäst tips som alltid fungerar på mig. När jag har varit hemma i en eller två dagar är jag trött på att leka soffpotatis och tycka synd om mig själv. Jag pallrar mig iväg till skolan ändå och försöker leva livet precis som jag brukar. För det första tänker man inte på att man är sjuk och för det andra så känns det som att man lurar kroppen till att tro att allt är som vanligt.
Detta kan man ju dock bara göra om man har en sjukdom som inte smittar på 10 meters avstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0