Världsungdomsspelen 26-28 juni 2009

Nu är det hög tid för mig att berätta om Världsungdomsspelen 2009.

Fredagen den 26 juni kl. 08.30 bar det iväg till Göteborg. Jag övningskörde faktiskt i två timmar. Väl framme tittade jag på alla som tävlade från min klubb. Syrran sprang 80m häck försök och persade! Brossan sprang 600m och kom på en fin 7:eplats. You rock!
Efter det åkte jag till hotellet för att vila upp mig inför kvällens längdkval. Tyvärr blev det bara 4.97 i kvalet, men jag lyckades ta mig vidare till final ändå. På kvällen badade jag i hotellets pool med alla 12-åringar. Resten var riktiga badkrukor. Hihi.
Bästa Erika fyllde även 16 år denna dag. :)

Lördagen den 27 juni gick jag upp 05.30 med Erika. Vi skulle ut och gå för att piggna till till tävlingen. Längfinalen började 09.00 och blev en ren katastrof. 3 övertramp och jag var ute ur finalen. Men hoppen var långa, så det finns mycket att hämta där.
Efter en hel dag på svettiga Ullevi gick vi på Liseberg, och jag åkte i princip allt som gick att åka. Balder är fortfarande favoriten.

Söndagen den 28 juni blev inte riktigt som planerat. Det skulle bli medalj och långa hopp, men ödet ville något annat så jag slutade på en 5:eplats på resultatet 11.05, vilket inte är så tokigt när man tänker efter. En trött pcj besviken Louise åkte bil hem klockan 18.30 och kom hem ca 22.00. Trots resultaten var det en sjukt rolig tävling. Det roligaste var nog att få träffa Johanna, Anna och Ellen. Sjukt trevliga tjejer som jag tyvärr bara träffar ett par gånger om året.


Syrran i starten på 80m häck


Ullevi!


Jag och Erika


Brossan på 600m


Jag på längdkvalet


Jag och Erika i Balder!


I spegelhuset!

Kommentarer
Postat av: amanda

härliga bilder!

2009-07-01 @ 21:04:55
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej,

hoppas du har en bra kväll.



Undrar bara om du fortfarande prenumererar på min blogg på bloglovin?

Kram

2009-07-01 @ 23:14:51
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va gullig du är stumpan, alltid kul att se dig med!

2009-07-02 @ 00:24:25
URL: http://ainnis.webblogg.se/
Postat av: johanna

jag vet inte om du mmenade mig, men jag tyckte iaf att det va sjukt kul att träffa dig (: du är ren glädje! vi kanske syns på laxa i helgen? :D

2009-07-17 @ 17:23:25

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0