Första JSM-dagen

Den första tävlingsdagen är avklarad. Längdkval, allt eller inget. Jag gav allt och fick inget. Redan på uppvärmningen kände jag att det var något på gång. Jag kände mig pigg och snabb.
I första hoppet gjorde jag ett grovt övertramp i duggregnet. Jag landade någonstans vid 5.60-strecket men jag fick ju dra av ca 30 cm för att få den riktiga längden. Alltså ett hopp på 5.30, och nu ska ni veta att mitt personliga rekord är 5.14. Det är alltid svårt att tajma första hoppet.
I andra tryckte jag på mer i löpningen och fick mer medvind så det jag backade i ansatsen räckte inte. Övertramp igen men hoppet var runt 5.40.
I tredje och sista hoppet var jag sjukt nervös. Jag ville så gärna gå till final och så gärna få ett resultat. Jag sprang lika bra som tidigare, hoppade lika långt, men en halv tånagel var över på plastelinan och den röda flaggan visades för tredje gången. Väldigt synd eftersom jag är i så bra form.

Jag gav allt och fick nya förhoppningar inför tresteget på söndag.

Kommentarer
Postat av: alexandra

Fin blogg! följa varandra på bloglovin ? :)

2010-08-14 @ 13:51:17
URL: http://kisskill.blogg.se/
Postat av: johanna adolfsson

JAG ÄLSKAR DIN INSTÄLLNING! du är så grymt bra, och en dag kommer dessa övertramps-hopp vara giltiga, långa hopp istället :)

2010-08-15 @ 23:17:24

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0