Dreams are reality

Idag har jag funderat mycket. Tankarna har bara flugit omkring men det gemensamma temat har varit FRIIDROTT. Någon som är förvånad?
Jag har tänkt mycket på om statistiken verkligen betyder något när man kommer till ett mästerskap. För självförtroendet? Ja! Men är statistiken avgörande för tävlingens utgång? Absolut inte. Det har jag bevisat ett par gånger. Jag har faktiskt lyckats vända en hel tävling och en hel säsong på ett enda hopp, trots att jag har kommit till tävlingen med sänkt självförtroende.

Min styrka är att jag alltid tänker positiv om vad jag kan och har presterat. Skulle ni fråga mig om det känns bra efter uppvärmningen under en tävling kommer ni alltid få samma svar: Det känns superbra! För det mesta känns det väldigt bra, men självklart kommer det tävlingar då man inte känner att benen är 100 % i form. Då lurar jag kroppen och intalar jag mig själv att det känns bra. Det bästa är att det fungerar.

Om två veckor är det IJSM (Inomhus-junior-SM) i Sätra i Stockholm. Jag vet redan nu att det kommer bli en tävling att minnas. För första gången på två år kommer jag att åka till ett mästerskap med stort självförtroende och ett medaljsug större än någonsin. Jag har haft en underbar säsong hittills och om jag ser till tidigare säsonger så har jag alltid presterat bäst när det gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du någon mailadress? (publiceras ej)

Din blogg eller annan hemsida:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0